divendres, 30 de desembre del 2016

BALANÇ 2016

Tanco l'any amb alguns aspectes negatius i alguns positius. Només he pogut fer 888 quilòmetres aquest 2016 amb uns 26.500 metres de desnivell positiu. Són bastants menys del que desitjava però més del que hauria pensat a meitat d'any. Òbviament és conseqüència del trencament i aplastament de vèrtebra de finals del 2015. 

El 2016 ha estat com tornar a començar. A aprendre. Al principi va ser desesperant comprovar com ho havia perdut tot. I com, a més a més, persistien certs dolors a l'esquena. Com a (re)iniciat, em van sortir dolències als peus que vaig anar arrastrant pràcticament fins a tres quarts d'any. Això va suposar visitar alguns fisios. Per sort, el final d'any va ser bastant més agradable. Acabo l'any amb bastantes sortides ja més llargues durant el novembre i el desembre. Fins al setembre, era poca cosa més de cinc quilòmetres. 

Aquest any hi he afegit bici, sobretot a l'estiu, de carretera. Anar en BTT per corriols em fa mal l'esquena. A l'hivern he fet força estàtica.
 

Queda enrera l'any en què hi havia com a mínim una cursa al mes.  Aquest any han estat només quatre: 

Les Vetes: 5km
Batega al Bac: 11km i 520D+
Oncotrail: 44km i 950D+ en 5 trams separats.

Mitja Marató de l'Ardenya: 21km i 700D+

Acabant la Batega al Bac. Foto: Jordi C. Girbau.
Oncotrail acabada.


Amb gent del club, abans de córrer per l'Ardenya.
De cares a l'any vinent, hi ha una mica d'il·lusions en l'escrit. tot comença per la preiscripció a la OCC de l UTMB. Seria tornar a Chamonix a repetir la cursa del 2014, amb 55km i 3.300D+. Una animalada a finals d'agost. Sabré si hi ha hagut sort el 12 de gener, data en què es fa el sorteig. Estic apuntat amb en Jordi. O ens toca als dos, o a cap. En funció del que surti, decidiré què faig els vuit primers mesos de l'any. 

Si fos que sí, segurament m'apuntaria a la marató de la Hivernal de Campdevànol (42km i 2.700D+) i a la del Cap de Creus (44km i 2.200D+). Serien els dos grans entrenaments. Sobretot l primer on hi arribaria molt faltat de km. A la segona ja hi aniria amb més ganes de gresca i intentant baixar el temps del 2014, en el que va ser la meva primera marató de muntanya.  Bé, ja ho aniré explicant. Si no em toca la sort, ja veuré què faig, segurament poca cursa i molta diversió, sumant km sense pressa.

Aquest va ser el meu mes a mes:
Gener: 19 km
Febrer: 48,6 km
Març: 13,2 km
Abril 8,4 km
Maig 78,6 km
Juny: 93,9 km
Juliol: 62,2 km
Agost: 120,8 km
Setembre: 72,1 km
Octubre: 86 km
Novembre: 120,3 km
Desembre: 157 km