dimarts, 28 de juliol del 2015

CAP A L'ELBRUS

En unes hores agafo les maletes i marxo cap a Rússia. Amb el meu pare i el meu germà i set persones més. Guiats per en Xavi Llongueras. És el repte de l’any: Pujar l’Elbrus (5.642m), la muntanya més alta d’Europa a la serralada caucàsica de la regió de Kabardia-Balkaria. Uns noms ben estranys. A les maletes hi ha piolet, grampons, polaines, botes, paravents, anorac de plomes, arnés, casc, ulleres antitempesta, manoples i un infinit de coses que sembla que marxi per un any i mig de casa.

En els darrers temps no he pogut entrenar corrent (per una lesió al tendó tibial posterior pel peu esquerra) però ho he intentat caminant ràpid pels Pirineus. L’objectiu era tenir les cames apunt i anar aclimatant el cap a les alçades. He sortit amb el meu pare fins al Puig de Fontlletera (2.581m), passant pel Puig de les Borregues (2.675m). He anat per l’entorn de Núria amb gent del Club Trail Running Girona per passar pel Puigmal (2.910), Segre (2.843m), Finestrelles (2.828m) i Nou Fonts (2.861m) entre altres. He anat amb la Lluïsa de Vallter al Nou Creus (2.799m) itornar per animar els dela cursa de l’Olla de Núria. I he anat amb en Markus i en Josep al Bastiments (2.881m) per la Coma de l’Orri. Hauria volgut fer més sortides però la feina, la lesió i altres elements, han limitat les meves sortides. Però estic apunt!!! i la rehabilitació a Fisiomèdic espero que m'hagi acabat de posar a to.
Aquest serà el guió, més o menys de l’excursió un cop agafem fet el seguit de vols d’avió:
Dia 31 juliol: Aclimatació al cim Cheget de 3.600m (o a la zona de l'observatori). Caminarem fins el cim del Cheget de 3.600 metres d'alçada, amb un desnivell de 1.100 metres en 4 hores. Des d’aquest cim tindrem per primera vegada el cim de l'Elbrus davant nostre.
Dia 1 d'agost: Ascensió al Prijut Hut a 4.200m. Arribada a Gara Bashi o Barrels Camp a 3780. Des d’allà començarem a caminar fins a 4.200m on hi ha el refugi Prijut. Farem uns 420 metres de desnivell en 3 hores. Tornarem al camp de Barrels.
Dia 2 d'agost: Aclimatació a Pastukhov rocks. Ascensió fins les Pastukhov rocks a 4.800 metres. Seran uns 1000 metres en 5 hores.
Dia 3 d'agost: Dia de descans. Dia de relax per acabar d'aclimatar.
Dia 4 d'agost: Cim de l'Elbrus. Dia d'atac al cim. Sortida a les 4 del matí. Unes 6 a 10 hores de pujada i unes 4 a 6 de baixada. 1100 metres de pujada i 1850 de baixada.
Dia 5 d'agost: Dia de reserva. Dia de marge en cas de mal temps en el dia d'atac al cim.
Com es veu, els desnivells diaris i els quilòmetres  no són massa durs. La tendinitis tampoc serà el problema. La dificultat serà l’alçada. Espero que no em vingui mal de cap.... També les botes... entranyables torrecollons que mai se’m posen bé siguin quines siguin. Ai si s’hi pugués anar en vambes.... I el dia a dia.... Això dels refugis no ho aguanto. Menges malament, dorms malament, beus malament i “descarregues” malament i com pots. Però és un peatge necessari. Som-hi!!!!!!!!!
Aquí algunes fotos de les sortides pels Pirineus:

Avituallant en Pere en plena Olla. foto: Lluïsa Crenes.

Pujant per la Coma de l'Orri. Foto: Markus Vila.

al cim del Puig de Fontlletera.

Camí del Segre. Foto: Toni Oller.

Àngel ha dit...

Bon viatge i molta sort!!!
Espero que el temps us acompanyi i segur que feu cim ;-)