divendres, 5 de desembre del 2014

CAP A L'ARDENYA

Pràcticament quan ja tocava la campana, quan quedava poc per començar el temps de descompte, em vaig apuntar a la Marató de l'Ardenya, amb uns 2.100 de desnivell positiu. Tinc una espineta clavada de la Marató del Cap de Creus, la meva primera cursa d'aquesta distància, on tot i acabar vam fer-ho en un temps excessiu perquè vaig enfonsar-me físicament (potser per culpa del sol)  a partir del km 30. L'Ardenya m'agrada. Hi vaig anar l'any passat, a fer la mitja marató, i recordo un recorregut bastant divertit, amb sortida a Santa Cristina d'Aro, i un paisatge espectacular. A més, organitzada per l'AE Matxacuca, és relativament econòmica i solidària. Ara l'únic objectiu serà acabar en millor
Durant la cursa de l'any passat. Foto: Ferran Soler.
condicions que al Cap de Creus. També hi haurà dos intrèkkids més, en Carles i en Peio. A veure com ens va a tots. A la mitja hi haurà l'Uri i en Pere. Som una bona colla. Potser plourà. Segurament estarà molt enfangat. Tinc dubtes amb el material i la roba... guants, buff, paravents.... mínim a la motxilla.


Aquí hi ha els detalls tècnics: 


  DATA   Dissabte, 6 de Desembre del 2014
  LLOC   Esplanada del Pavelló Municipal d'Esports
  RECOLLIDA DE PITRALLS   De 6:00h a 8:45h
  REUNIÓ INFORMATIVA   A les 8:45h
  SORTIDA   A les 9:00h
  DISTANCIA   42 Km
  DESNIVELL ACUMULAT   4.371 m
  PUNT MÉS BAIX   31 m
  SOSTRE DE LA CURSA   399 m
  TEMPS MÀXIM   T1: 3 hores 30 min. / Arribada: 8 hores
  AVITUALLAMENTS   4 + Arribada
  CONTROLS DE PAS   9
  PREU   20 € (Només anticipades)
  LLICÈNCIA   FEEC / FEDME (mínim C) / Temporal (cost de 5 €)
  PUNTS UTMB   1




Com a curiositat, si acabo la marató ja sumaré dos punts per la Ultra Trail del Mont Blanc, ja que aquest any l'Ardenya ha aconseguit ser puntuable. Un desig que ja feia en la crònica de la cursa de l'any passat. Amb la marató em donaran un punt que se sumarà al punt per acabar la OCC. Tot i això, no els faré servir perquè, de moment, al Mont Blanc no hi tornaré. Massa logística, ara per ara. El fet que sigui puntuable vol dir que la cursa s'ha de regir per un seguit de normes. Per exemple, pocs avituallaments: quatre en 42 km. 

Aquests dies he intentat sortir un pèl més, després de la semiatruarada pel genoll. El metge va assenyalar-me que el que tinc és com crònic perquè tinc els genolls desviats (a banda d'altres coses petites). Que el dolor vindrà i marxarà. Ara aquí, ara allà... Per tant... a seguir com pugui. Dilluns vaig fer 10km ràpids pel carril bici, amb una mitjana de 4:37 min/km. Dimarts, aprofitant que tenia festa em vaig apuntar a la  nocturna intrèkkida, amb en Peio, en Josep, en Pere i en Carles. Amb el frontal vam fer una ruta per diferents punts de la Vall de Sant Daniel i els entorns del Castell de Sant miquel. Al Puig d'Estela ens vam trobar sis senglars... que van fugir muntanya avall. Van sortir 12,5km i 450D+. Dijous he anat a estirar les cames sota la pluja, amb 5km a ritme moderat ja pensant en l'Ardenya. I a descansar! salut!!






































2 comentaris:

Àngel ha dit...

Molta sort amb la marató! Jo l'any passat també vaig fer la mitja i em va agradar força el recorregut. Aquest any no podré córrer perquè segueixo lesionat del turmell.
Vinga, gassss demà!!

Tapi Carreras ha dit...

Gràcies Àngel!! Ara t'he vist a la classificació de l'any passat!! jejej

Recupera't aviat, que ja veig que a Strava no piules!!