diumenge, 14 de setembre del 2014

RIUDATRAIL

Escric la crònica de la Riudatrail sense poder esperar les fotos de l'organització perquè en unes hores marxo a Tarifa, a veure com el meu germà creua, nedant, l'Estret de Gibraltar.
El material, amb en brownie fent el xafarder.
No les tenia totes. Després de la OCC, en tots els entrenaments havia acabat bastant cascat o havia fet pla. Havia triat la Riudatrail perquè era més llargueta que la de Sant Miquel, que des feia el mateix dia, i més econòmica. L'organització apuntava 26,4 km i uns 760D+. No era massa desnivell i això, en aquest cas, m'anava bé.
Amb en Marc.
 Saludo en Juanjo, que acompanyarà un amic tot el recorregut. La sortida ha estat bastant ràpida. Els dos primers km han estat per sota de 5m/km. He anat un tram amb en Marc. El molt bestia el dia abans havia fet la Marnatón de Cadaqués. Després ha començat dos grups de 3 km força trencacames amb tendència a pujar, sobretot el segon. Aquí compartia ritme amb les dues primeres noies. A continuació la gran pujada de la cursa, vorejant l'Esparra, fins a Argimon i seguint amunt fins a El Far. Uns 7 km. molt bonica la vista, del que deu ser ... el Pla de la Selva. Si més no, es veuen alguns poblets. Llavors uns 3 km de baixada, molta per pista relliscosa per les pedretes i la sorra i després una nova pujada, la segona. Bastant més suau, de no més d'1,5km. I a partir d'aquí tot tendia a pujar. I aquí ha començat el lio. Just passat el 4 avituallament venia un camí resseguint un camp de cultiu i es girava per una pista que apareixia a la dreta. Doncs, cap avall. Resultava però, que en pocs metres s'havia de girar a la dreta per introduir-se al bosc amb un corriol. Però he tirat pista avall. Fins aquell moment, cada cop que et treien de la pista per portar-te dins del bosc, hi havia una cinta que et tallava directament aquesta pista i ja miraves als costats buscant del corriol. O hi havia guix. Però aquí no.  Se l'han deixat o algú l'ha tret? Km 18. Mentre baixava cap avall, amb la il·lusió de fer menys de 3 hores em trobo un noi de blanc que puja. Què fot! En opregunta si sé el camí. En dirli que no, m'avisa que no hi ha cintes més avall. Segueixo a tota castany cap a baix. Però té raó. Au, a girar i córrer de pujada i buscar on m'he passat... com ell. Ho trobo.

Des d'aquell moment vaig baixant amb el temor de no veure la següent cinta, tot i que le vaig veient. Però no tots. He de cridat un noi que no havia escollit el camí correcte. L'he de cridar dos cops. Maleïts cascos. Han d'escoltar música? Hi ha un tram ple de saltirons per a BTT. És un circuit per a ells. O això posar en algun cartell. I ple de bonys de terra, molt molestos. En fem uns 15 en només 200 metres. Els últims 4 km els faig sol. Anirà just això de les 3 hores. no tot és baixada. Jusr quan vas a ritme de creuer, pujada torracollons. No serà possible. Baixo el ritme. els dos últims km són d'asfalt. El rellotge ja marca 26... però la meta ni es veu. Al final, em surten 27,4 km (un més de l'anunciat) i uns 910D+, un pèl més del que deien. Paro el crono en 3 hores 5 minuts i deu segons. Tampoc està malament.

A la meta, detecto que molta gent ha tingut problemes al km18. Hi ha gent però que s'ha perdut tres i quatre cops! I diria que la segons nois classificada no ha guanyat perquè s'ha perdut molt i molt. L'speaker admet que hi ha gent perduda, sobretot de la cursa curta. Més tard, ha facebook, han demanat disculpes.

Arribant a la meta. Foto: Quim Carreras.
En general, la cursa molt bé pel preu que es pagava. Molt bé els avituallaments i molt maco i treballat el recorregut a partir del km 5, més o menys i fins al km 21. Llàstima que l'aproximació a aquest tram i sobretot els km finals es fan llargs i hi ha bastant d'asfalt. Llàstima també d'aquest error al km 18... si és que l'error és realment seu. Però una taca no esborra el meu bon gust de boca. I de cames. I llàstima que no m'hagi tocat uns dels múltiples premis que sortejava l'organització!! Ah! La climatologia ha ajudat: núvols durant dues hores i només solet ja cap al final. Per rematar-te si paties.