dilluns, 25 d’agost del 2014

TOT A PUNT PER LA OCC



No hi ha marxa enrera. Dimarts marxo a Chamonix per dijous córrer la OCC a l'entorn del massís del Mont Blanc. 53km amb 3.300 metres de desnivell positiu. Serà el moment de veure si els entrenaments han servit. Vuit mesos, fent de 3 a 5 sortides a la setmana, expressament per la OCC. Jo crec que sí. Potser patiré un pèl al final, però la cosa és arribar a aquest tram final prou sencer de cap i amb les cames sense dolors. L’únic objectiu és arribar. No vull pensar en baixar de no sé quin temps o en quedar en no sé quina posició. No cal pensar en res d’això fins que quedin pocs km. He de repetir-me la paraula “contenció” contínuament.  Probablement detectaré que sóc a prop de l’arribada quan quedin 8km. Farà poc que haurem entrat a França desde de Suïssa. Estarem a la Flégère. Serem 1.200 corredors de prop de 75 nacionalitats. Per desgràcia, jo no podré representar la meva i m'obligaran a fer servir la bandera del país veí al dorsal. És el paratge a nivell mundial somniat per tot corredor de muntanya. I jo hi seré.



La cursa començarà a Orsières. Suïssa. Els primers 7 km són tots de pujada suau. Superant uns 600m de D+ fins a Champex. A continuació hi ha 17km més entre avituallament i avituallament. Pujarem fins més amunt de la Glète (a més de 2.000 metres sobre el nivell del mar) amb uns altres 700 D+. Hi haurà dos trams de baixada. Serà vital no apretar. Per evitar el dolor al peu dret i per no carregar els genolls. Un cop a Trient, on està previst que m’esperi la família, hi haurà una nova pujada fins a Catogne (a més de 2.000 metres sobre el nivell del mar). És la segona gran ascensió amb uns 900D+ . Arribar allà sencer serà crucial. Després hi ha una nova baixada fins a Vallorcine, on novament m’esperarà la família. Portarem uns 34km.  De Vallorcine a la Flégère hi ha uns 10km de pujada pràcticament continuada amb uns 1.100D+. D’aquí al final, els darrers 8km esmentats. 


El material que ens fan portar m’ha fet anar de corcoll. Mantes tèrmiques, pantalons llargs, gorres, xiulets, vasos, benes, paravents de goretex, un frontal de llum amb piles de reserva... a més de menjar (penso portar fruits secs, nabius, xuxeries, gels i alguna barreta) i beure (sortida amb un litre d’aigua i ja aniré carregant als avituallaments), entre altres. No sé si cal. Suposo que sí, perquè si no, no ho demanarien.  Sembla que el temps serà el que hauria somniat. Núvols i temperatures no massa altes, sense precipitacions. Això és el que a hores d’ara marquen a Orsières i a Chamonix per dijous.

Temps previst a Orsières.
Temps previst a Chamonix.

Els darrers dies m’he estat preparant amb diferents sortides  i unes minivacances a Setcases que van servir per entrenar en alçada, fent 19km i 700D+ amb la Roca Colom (2.506m) i el Roc de la mort de l’Escolà (2.463m) coronats. M'ho vaig passar pipa. 

Durant la ruta per Vallter.
Al cim de Roca Colom, a l'estil Hernando: #aquesitiosostraigo.
Isards acompanyant-me en la ruta.


Entre les sortides per Girona, n’hi ha hagut una de nocturna amb els Intrèkkids. En Carles, que també serà a Chamonix, fent la CCC (101km i uns 6.000D+) i en Josep. Vam voltar per diferents pistes i corriols de les Gavarres. També hi era en Juanjo de Bescanó, que ja havia vingut el dia de l’entrenament amb els de TR- Esports Parra. 
I res, tot està a punt. Ho hauria d'estar-ho. Espero tornar a escriure podent explicar l'aventura amb final exitós i poder agrair a tothom el suport que m'ha fet arribar.
Aquí hi ha la fitxa tècnica de la cursa de la pàgina web oficial:

Ficha técnica:


  • Su nombre: OCC, acrónimo de Orsières – Champex - Chamonix
  • Salida: Orsières 8:00
  • Llegada: Chamonix
  • el jueves de la semana de The North Face® Ultra-Trail du Mont-Blanc®
  • Distancia : 53 kilómetros
  • Desnivel positivo: 3 300 metros
  • No son necesario puntos de calificación
  • Puntos adquiridos por los finishers: 1 punto
  • Número máximo de corredores: 1 200