dimarts, 15 de juliol del 2014

DE VIATGE

He de resumir dues setmanes després del Trail Ulldeter i serà ras i  curt.

La primera setmana tenia encara les cames un pèl dures (sobretot els genolls) però tot i així vaig fer diverses sortides amb desnivell perquyè tenia companyia, en Jordi, i això sempre s'agraeix. Dilluns, aquí en solitari, vaig fer una pujadeta al Pirulí una volta circular a la font del Ferro i cap a casa. Van ser 8,4km i 175D+. Dimarts plovia i vaig canviar l sortida prevista en BTT per 10 kmetrets en estàtica. Dimecres, amb en Jordi, voltem per diferents carrers i corriols de les Pedreres i per la Font del Ferro. Li fotem estella a la pujada a la muntanya de la O i el Calvari  per Sant Daniel. Em quedo a dos segons del meu record. Fem 8,6km i 200D+. Quedem per diumenge. Tocarà sortida llarga per Girona. Buscarem fer uns 20km. Jo tocat de cames i ell per la distància, que ja imposa respecte. Fem una pujada al Piruli per encarar cap al Camí de les Dones (li ensenyo per si un dia vol anar-hi sol), i un cop a dalt empalmem pujada fins al Puig d'Estela ja en direcció al castell de Sant Miquel. Abans però baixem cap a les mines del nen Jesús, però girem abans d'acabar el descens cap a la Font del Borni i d'allà cap amunt, fins a ant Miquel. Déu ni do la pujada. Ens passen tres tius en BTT que tela marinera. Baixem ja cap a casa passant per Torre Gironella i sumem, al final, 20,4km i 725D+. Bona sortida i bon cansanci.


Fent el friki per les Bárdenas Reales. Foto: Alba Carmona.
La segona setmana incloïa unes minivacances amb viatget per Navarra i Euskadi. El dia abans de marxar, carril bici a ritme ràpid però sense forçar massa tampoc (voltant els 5 min/km). Volia fer 15 km però acabo renunciant a 5km.... Al final 10,2km. Ja de viatge faré dues sortides per mantenir les cames en moviment i que no oblidi que ha de seguir la gresca... El dijous abans de tirar cap a Pamplona, una sortida improvisada per Aldeanueva de Ebro, a la Rioja. 
Envoltat de cigonyes (potser en veig 50) i conills (en veig 10) vaig fent el que puc pel mig de les vinyes i resseguint el canal de Lodosa. Molt pudent i acabo a prop de Rincón de Soto abans de fer mitja volta. En total, 8,6km i 70D+. El dissabte tocava sortir per Irún. Però la nit s'havia allargat a base de pintxos i al matí plovia. 
Uns pintxos, a Donosti.
Renuncio i ho canvio per diumenge, el dia que tocarà tornar cap a casa. Des de la casa rural de Ventas de Irún vaig pujant per un turó però em vaig trobant totes les pistes tancades i amb final en una casa. Acabo generant una ruta circular de un pèl més de 3km que repetiré dues vegades i que acaba amb una baixada bastant pronunciada per la carretera. Toca tornar a casa i tot i que hauria fet una tercera volta, prefereixo esmorzar a la casa rural i conformar-me amb 6,5km i 300D+.  Almenys he cremat els pinTxos i les begudes dels últims dies per Euskadi i de la nit abans per Hondarribia, on de casualitat celebraven un festival de Blues amb, almenys, tres escenaris diferents.

Un "selfie" enmig d'un concert al Festival de Blues d'Hondarribia.