dimarts, 13 de maig del 2014

TRES DIUMENGES - TRES CURSES


Que fort! Som 13 de maig de 2014.... i el 7 de maig de 2012 vaig començar a córrer (3km pel carril bici a ritme de 6:20 el km i suant). Dos anys i una setmana plenes de coses i d'evolució!!

Després de la Marató de Muntanya al Cap de Creus, tocava una mica de relax almenys a les cames. A la feina la cosa va ser més dura. Aquest relax eren tres sortidetes de 10km però vaig haver de canviar-ho tot i improvisar.
El ritme laboral no em va permetre sortir fins el dimecres. I la cosa no estava per fer un entrenament llarg perquè la feina seguia apretant. Vaig fer 8km per ciutat amb la pujadeta des del carril bici a la Creu de Palau passant pel Bon Pastor. Al final em vaig esverar i em va sortir un ritme bastant ràpid, quasi de competició amb 100m D+ inclosos. Novament per temes laborals la cosa es va torçar i aquest cop per la pèrdua del gran Jordi Vilamitjana. Ara ja reposa després de deixar-nos textos impagables amb els seus nassos de la Bruixa. Ha deixat petjada, per sempre més. Un dels seus darrers articles defineix, precisament, la meva zona d’entrenament. Diu així:
Deixeu-me que davalli del Calvari a la Vall de Sant Daniel una primavera més; deixeu-me recollir un ramet de violetes per a la meva mare i un altre per a la meva dona. Deixeu-me, si us plau, a la plaça de la Sardana o a la Font del Ferro. Deixeu-m'hi lleuger d'equipatge. De sentir cantar el Galligants els dies de pluja em donaré per ben pagat. De notar a les galtes l'airet de les Gavarres perfumat de pins i alzines em sentiré ple, i no res em farà falta. O deixeu-me als jardins de la Devesa a prop del brollador; o al bell mig de les Hortes de Santa Eugènia; o al camí meravellós que va de Montjuïc a Campdorà... Deixeu-me als boscos de Palau, a les ribes de l'Onyar a Quart”. 

Aquí hi ha l’article sencer publicat al Diari de Girona quan en els darrers mesos, poc a poc, s’anava acomiadant: Clicar Aquí. 

I aniré fent cas al seu recordatori: 




Després dels comiats, diumenge vaig decidir fer una sortida llarga poder recuperar alguns dels km no sumats dies enrera. No tenia clar què volia fer, però al final vaig optar per pujar als Àngels des de casa, passant pel Pirulí i una pista en paral·lel al Camí de les Dones. Per cert, indignant la de brutícia que algú va abandonant per les Gavarres. Un cop al santuari, vaig decidir baixar fent una ruta un pèl diferent per, com diu en Carles, intentar no trepitjar dos cops el mateix lloc. Algun bucle per sortir de la traça inicial i fins a Sant Daniel, tornant a casa per Torre Gironella i resseguint la Muralla. 21,2km i 780m. D+

I res, tinc la sort de seguir corrent. I per aconseguir assegurar km a les cames de cares a la OCC de l’agost, he planificat tres caps de setmana de curses, un diumenge sí, un altre també i un tercer també. Per tant, durant les properes setmanes, vindran tres escrits de tres curses.
Aquest és el calendari:
18 maig: Cursa deMuntanya de Banyoles (21 km i 770m D+)
25 maig: Cursa Popular de Sant Roc – Vilablareix (10km i 120m D+) Enllaç de l'any passat, clicant Aquí.
1 juny: La Quartum (21km i +-800m D+)