divendres, 10 de gener del 2014

PENDENT DE LA OCC

Han passat ja uns dies des que som al 2014. I també unes sortides. Concretament 4. Vaig començar amb 9km i uns canvis de ritme d'un minut al carril bici. Una tortura. Diuen que van molt bé per millorar. Això espero perquè les sèries són matadores. Quan vas pel minut lent no vols que s'acabi i quan ets al ràpid sembla que mai s'acabi. 

Les altres tres sortides han estat per muntanya on he repetit rutes antigues per comprovar la meva evolució respecte del passat. Una pel camí de les dones, una pujada d'uns 3'5 km. Vaig aconseguir rebaixar-me el temps quasi dos minuts en aquest tram que vaig incloure en una sortida total de 14,4 km. Les altres dues sortides han estat reptes Nabes, que són uns petits circuits de muntanya en els quals hi ha participat diversa gent, normalment a ritme de contrarellotge. Vaja, a marcar temps. Els havia fet en el passat i ara hi he tornat. En un dels reptes, ple de pendents amunt i avall, es passava per diversos trams de la pujada dels Àngels i també hi havia una baixada kamikaze llarga i el pas per la riera d'Onofre. El tram del repte és de quasi 11 km i vaig millorar el meu temps una mica més de dos minuts. Gràcies sobretot a la baixa i al pla. En total vaig fer 12,2 km entre l'aproximaació i l'arribada a casa. 

L'altre repte, era fer per un corriol recte el que en teoria la gent normal puja per una pista que va fent corbes. El global del repte, que també incloïa 300 metres de baixada kamikaze sumava uns 8km i vaig rebaixar el temps en un minut i deu segons. Aquest cop, abans de començar havia escalfat amb 2 km i per acabar en vaig fer dos més a ritme lent. Em va quedar una sensació estranya perquè la millora la van aconseguir en el pla perquè en la pujada i la baixada pràcticament vaig mantenir els temps. 

Tot plegat, aquest mes porto 47,6 km i uns 1.800 metres de desnivell positiu. I vaig detectant que no milloro el ritme en les pujades. Espero que almenys arribi a dalt més sencer i em serveixi per poder tirar fort després. Però hauré de mirar com pujar a millor ritme.

Mentrestant estic perfilant quines curses faig. Pràcticament segur el 19 de gener faré la mitja marató de muntanya de l'Albera, tot i que encara no m'he apuntat. I un mes més tard, la mitja marató de les Vies Verdes. Aquesta és plana i serviria per tenir un temps mig descent en mitges maratons. El gran repte però podria ser el 28 d'agost. M'he preinscrit a la OCC: Orsières – Champex - Chamonix.  Són 53km i 3.300m D+. De Suïssa al paradís de l'ultratrail mundial, Chamonix (França), rodejant el massís del Mont Blanc i fent els últims km de la cursa de muntanya de més prestigi del planeta: la Ultra-Trail du Mont-Blanc. Som 1.640 preinscrits i hi ha mil places. Es decidirà per sorteig el 15 de gener. Ja informaré. En cas que fos escollit hauria d'entrenar molt i molt. De moment anirem sumant km i D+.