dilluns, 14 d’octubre del 2013

DESASTRE TOTAL



Setmana de baixada emocional. Vaig començar al cim i vaig acabar a sota terra de moral. Tocava fer la simulació de la Cursa de Muntanya de Girona. Són 26km dels quals en coneixia els 9 primers i els 10 últims. Em faltava conèixer els del mig i l'objectiu de resseguir la cursa era en part saber exactament on trepitjaria en cada moment. 


Tocava això:

Setmana 5 (07/10/2013 –13/10/2013)

Quilometratge.

07/10/2013
08/10/2013
09/10/2013
10/10/2013
11/10/2013
12/10/2013
13/10/2013
----
15
----
10
----
----
26



Desnivell:

La primera sortida de 15km, pla.  
La segona, 10km amb 300  positius.
Resseguir la ruta de la Cursa de dalt a baix..




Entrenament 13 (8 d'octubre):El primer dia de la setmana va ser excel·lent. Vaig correr el tercer Repte Nabes. L'únic que no havia fet dels quatre existents. Desconeixia un tros del recorregut. Hi ha pocs participants i simplement volia evitar quedar marcat com l'últim. El recorregut puja per Sant Miquel pel camí clàssic i just en arribar a dalt et fa baixar com un animal  fins a mig camí de les mines del Nen Jesús, passar per la font del Borni i enllaçar amb el camí de pujada al castell des de Celrà per arribar de nou al cim de Sant Miquel. Acabes amb la baixada clàssica fins a Sant Daniel. El repte són 11km però com que tocaven 15 km,  vaig sortir des de Fontajau. Al final vaig evitar l'última plaça del rànquing, després de perdre uns quatre o cinc minuts buscant el camí per enllaçar la font del Borni amb el camí de Celrà.  En teoria aquell dia hauria tocat pla, però com que em notava fort havia decidit fer el Repte. I vaig acabar molt content i amb 500 metres de desnivell positiu més a les cames.

Entrenament 14 (10 d'octubre):El segon dia, vaig fer 10 km en pla pel carril bici. Com que el dia anterior tocava pla i havia fet desnivell, vaig decidir fer pla el dia que tocava desnivell. A mesura que passaven els metres em sentia cada cop més fort i ja al km 3 vaig decidir que els faria intentant baixar de 5 minuts cada km. Com una prova dels futurs deu km que em tocaran per la cursa del Carrer Nou. I així va ser. 10 km en 48m:18s i jo feliç com un gínjol. Per mi, ja està bé.


Entrenament 15 (13 d'octubre):Diumenge hi havia la gresca. No hi podia anar al matí perquè anava a veure nedar el meu germà a la Radikal Swim.  Per nassos tocava just ben dinat, encara amb regust a canalons i bolets i a ple sol. Hi anava amb en Jordi. Als deu primers km tot rutllava bé. Això sí, molta calor. La samarreta d'Intrèkkids va quedar empapada de seguida. Després de passar per Sant Miquel vam iniciar un descens picat fins a les mines del Nen Jesús. Allà van començar els problemes. Cap a on tirar? Amb els mòbils no encertàvem a veure-ho. Tiràvem per on anàvem intuïnt. Més o menys seguíem la ruta de la cursa. Més o menys o menys o més. Alguns cops se'ns acabava el camí. Cap aquí? Cap allà?  Pujàvem turons pels dret agafant-nos als troncs dels arbres. Per aquí ha d'anar la cursa? No ho crec. Un cop vam arribar a parar-nos més de deu minuts tot i que finalment vam localitzar el trencant que tocava. Jo estava ben desanimat amb tanta parada i tant de dubte. El meu ritme va baixar considerablement. L'aigua començava a escassejar i ja patir perquè el sol  s'anava amagant. Quan havíem d'arribar just a sota dels Àngels els ens vam adonar  que erem un km més avall, tot i que ja portàvem un km més del que tocava. Quedava poca estona de llum i vam decidir baixar cap a casa. Ens quedàvem sense fer la que haurà de ser la última pendent bèstia, el tram de les torres elèctriques dels Àngels. Jo enfonsat. Les vambes no semblaven les adients perquè a cada cop a terra em cruixien els tots óssos dels peu i la planta protestava. Hauré d'escollir-ne unes altres. En Jordi m'esperava i, fins i tot caminava, mentre jo, darrera, em dedicava a posar un peu davant de l'altra i poca cosa més. Pensaments de decepció i tristesa fins arribar al destí.  I dubtes per totes bandes. 25km i uns 1.100 metres de desnivell positiu van sortir. En més de quatre hores.

 Ara toca seguir.... I aquesta setmana arriba la cursa del Carrer nou i dues jornades de recuperació, que podria canviar en funció de com estigui de l'esforç de diumenge perquè al Carrer Nou, he de rendir sí o sí:


Setmana 6 (14/10/2013 – 20/10/2013) Setmana de simulació!!!!
Quilometratge.
14/10/2013
15/10/2013
16/10/2013
17/10/2013
18/10/2013
19/10/2013
20/10/2013
----
10
----
10
----
----
10
Desnivell.
Les dues primeres sortides, carril bici.
El diumenge cursa del carrer Nou.