dilluns, 28 d’octubre de 2013

EL FÍSIC I LA MENT

La darrera setmana ha anat prou bé. I no he fet massa cas a la planificació prèvia. Era la setmana entre la cursa del Carrer Nou i la Cursa de Muntanya de Girona. s'havia d'aprofitar per recarregar les cames al màxim després que durant l'anterior em dediqués a fer pla pel Carrer Nou i perquè els dies abans de la Cursa de Muntanya no podré apretar les dents. 
Em tocava això:
Setmana 7 (21/10/2013 – 27/10/2013) 
Quilometratge.
21/10/2013
22/10/2013
23/10/2013
24/10/2013
25/10/2013
26/10/2013
27/10/2013
----
10
---
10
----
---
15
Desnivell.
La primera de 10km, pla.
La segona de 10km, amb uns 300 de desnivell.
La de diumenge, amb uns 500 de desnivell.
Entrenament 19 (22 d'octubre):    La teoria deia que havia de fer 10 km pel carril bici, per acabar de fer l'impàs entre el carrer Nou i la tornada a la muntanya. Però em vaig aixecar sense cap intenció de complir-ho. Vaig pensar que millor fer una càrrega lleugera a les cames amb algunes rampes. I així va ser: Un recorregut de pujades i baixades per Sant Daniel, Torre Gironella i les Pedreres. Allà on picava dret, més gas. En baixada, al ralentí. Al final vaig compensar el desnivell (200m d D+) amb un km menys. En total, doncs 9 km.



Entrenament 20 (24 d'octubre): Aquest cop sí que la planficiació marcava fer unes pujades. I vaig recuperar alguns dels meus clàssics. Pujada al Pirulí i pujada pel camí de les Dones amb tornada pels "loopings" de Font de la Pòlvora Pujant la llet rebotava per la panxa. Haviaocmençat molt aviat per temes de feina. Era el mateix itinerari que el cinquè entrenament de tota la sèrie. El vaig fer un pelet més ràpid. Un minutet. Baixant m'ho passava molt bé, entre gallines i cavalls sota del Pirulí. I el crit d'un nen: "Sus vais a caer!". Van sortir 10,5km i 400 m de D+.


Entrenament 21 (26 d'octubre): : Feia dies que estava intranquil perquè de la Cursa de Muntanya no coneixia el tram central. Hi havia anat un cop i m'havia perdut. Faig fer un crit d'auxili als Intrèkkids i va sortir una convocatòria pel dissabte amb quatre corredors: en Carles, en Cesc, en Josep i jo. Van plantejar una ruta que esquivava algunes parets de la cursa però que mil·limètricament passava pel tram central que m'havia perdut. Era una mica animalada, perquè només quedava una setmana per la Cursa de Muntanya, però no tenia la necessitat de saber què hi havia allà al mig. el primer tram de la ruta el vam fer fins a sota de Sant Miquel, a ritme suavet. I jo insistint en que sí, que s'havia d'anar lent. Ja duien un 6 km i començàvem el tram que desconeixia. d'immediat vaig veure els errors comesos. Buf. hi ha tants camins, camients i corriols que en qualsevol moment pots haver de girar i si t'ho saltes, has begut oli. Aquest tram intermig és ple de pujadotes i baixadasses. Però almenys un xic més corribles que l'animalada que vaig fer amb en Jordi quan buscàvem el camí. Ja a sota dels Àngels tocava fer un tram de la línia elèctrica. Espectaculars 300m al 41%. Caminar ràpid i a dalt del Santuari en deu minuts. Allà, enlloc de fer la baixada de la Cursa de Muntanya (que ja conec) vam baixar pel dret. em sentia bé i satisfet. Sense la decepció del simulacre de setmanes enrera. Vam fer 21 km, amb 1000 de D+. I les cames menys ressentides del que podria pensar.
Ara conec tot el recorregut i em veig capaç d'acaba-lo i de fer-ho amb certa dignitat. 
Físicament n'estic convençut que puc. Tothom m'ho diu i ho noto.  
Mentalment.... Treballaré tota la setmana que queda per no fallar. s'ha de sortir amb molta moral i no perdre-la pel camí!
S'haurà de començar lent, per no rebentar abans d'hora. Tampoc m'hauré de posar nerviós per poosibles taps als primers corriols de pujada. Tot allò que no pugui córrer al principi serà energia que puc tenir al final.
I hidratació. A tots els avitituallament s'ha de beure obligatori. Necessari. Imprescindible. I sempre més d'un got. Mínim dos.



Ara ja només queda això: (Faré un post previ a la cursa. La cursa en mereixerà un per sí sol):

Setmana 8 (21/10/2013 – 03/11/2013) 
Quilometratge.
28/10/2013
29/10/2013
30/10/2013
31/10/2013
01/11/2013
02/11/2013
03/11/2013
----
15
---
10
----
---
CMG
Desnivell.
La primera de 15Km, amb 300 de desnivell
La segona de 10km, pla.
La de diumenge, la CURSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dilluns, 21 d’octubre de 2013

CURSA DEL CARRER NOU

La darrera setmana ha estat estranya perquè tocava acabar-la amb la Cursa del Carrer Nou. Una carrera on vas a donar-ho tot des del km0 i no hi ha temps per controlar els ritmes ni regular massa. Després de la càrrega de les darreres setmanes a nivell de quilòmetres i desnivell per preparar-me pels 26 km de la Cursa de Muntanya de Girona, aquesta trencava amb tot. Pla i més pla. I asfalt. però s'havia de fer, perquè és de Girona i perquè serviria per comprovar les meves millores respecte a la cursa de l'any passat. Tot i ser una setmana diferent, formava part d'una manera o altra dels dos mesos d'entrenaments específics.
En teoria el pla era aquest:

Setmana 6 (14/10/2013 – 20/10/2013)
Quilometratge.
14/10/2013
15/10/2013
16/10/2013
17/10/2013
18/10/2013
19/10/2013
20/10/2013-

10
----
10
----
----
10  CN


Entrenament 16 (15 d'octubre): En teoria tocaven 10 km pel carril bici. Però estava cuit dels 25 quilòmetres per muntanya de dos dies abans. Vaig optar per fer-ne 8,5 a un ritme mitjà. Crec que va ser positiu no forçar més. Normalment si feia canvis eren per allargar un xic, però aquest cop va ser per reduir.
 
Entrenament 17 (17 d'octubre): Novament reducció de km. Només 5km, això sí a tota castanya. Temia arribar massa fos a la cursa i vaig optar per fer només la meitat. 
Entrenament 18 (20 d'octubre):  Aquest entrenament, de fet era la cursa del Carrer nou. 10km a tota castanya amb la pujadeta a la Catedral pel mig. difetents objectius públics i private. El primer era baixar el temps de la passada edicíó. Aleshores començava en això de córrer i vaig marcar 52min:27seg. El segon era baixar els 50min. Llavors volia dir una mitjana de 5min/km. Assumible tot i l'esforç extra de la pujada a la Catedral. Com a tercer, baixar de 48 min. Havia fet alguna prova al carril bici i era factible. La nit abans no vaig dormir massa pels nervis. Anant cap a la sortida vaig haver d'entrar a un bar a fer un riu pels nervis ja sentint els tambors d'una xaranga. Nervis també per tenir un bon lloc a la sortida. L'alcalde va disparar el tret de sortida. Uns primers metres quasi caminant perquè érem molts participants en poc espai. Ja a la Gran Via, en semibaixada, vaig començar a apretar. Els dos primers km a un ritme extraordinari (4:16 i 4:35). Segurament massa. Per això, al tercer vaig frenar (4:46) coscient que no aguantaria així. 
Foto: Alba.
Foto: Alba.
El 4t vaig tornar a apretar, potser perquè hi havia moltíssima gent al carrer animant i no volia decebre, El 5è i el 6è van ser  força de contensió ja esperant la pujada a la Catedral (4:33 i 4:39). A finals de sisè km va començar el flato. no era molt fort però sí que molestava un xic. El 7è km ja era la pujada (5.32). No és massa res excepte la part final. Intentes no abaixar la marxa i arribes a dalt desfet. Després venia un tros de baixada on hi ha dues opcions: gas per recuperar el minut que es perd de mitjana pujant o anar baixant i recuperant. Vaig optar per la segona. Arribava als darrers tres km. Molta recta eterna. PasseigGeneral Mendonza, Rutlla, Emili Grahit i  Joan Maragall. el 8è vaig intentar ésser conscient que encara quedava tros (4:42). Al 9è anava força fos i em semblava que no podria abaixar massa més la mitjana. Em va sortir a 4:39. M'avançava gent i jo m'avançava algun, A la recta final vaig fer una apretadeta i vaig acabar el km a 4:26. Al final 46min:46seg amb 4:41 de mitjana per cada km. Força satisfet. En acabar pensava: "L'any vinent no hi torno. No estic fet per esprints de 10 kms.". Minuts després ja havia canviat: "He rebaixat quasi sis minuts en un any. Entrenar val la pena. L'any vinent he de baixar de 45min".  I corrent, cap al cotxe per anar a la Marató de Cinema de Sitges: 1h45min en cotxe, 9 hores assegut en una butaca i després tornar en cotxe en 1h.45min més. Jornada complerta i molt satisfactòria.  

I res, ara ja pensant en la setmana que comença, més a prop de la Cursa de Muntanya de Girona. Hi ha una taula marcada. Però tinc el neguit encara d'un tram de cursa que no he fet mai i desconec... Veurem.
Setmana 7 (21/10/2013 – 27/10/2013) 
Quilometratge.
21/10/2013
22/10/2013
23/10/2013
24/10/2013
25/10/2013
26/10/2013
27/10/2013
----
10
---
----
10
---
15
Desnivell.
La primera de 10km, pla.
La segona de 10km, amb uns 300 de desnivell.
La de diumenge, amb uns 500 de desnivell.

 
 



dilluns, 14 d’octubre de 2013

DESASTRE TOTAL



Setmana de baixada emocional. Vaig començar al cim i vaig acabar a sota terra de moral. Tocava fer la simulació de la Cursa de Muntanya de Girona. Són 26km dels quals en coneixia els 9 primers i els 10 últims. Em faltava conèixer els del mig i l'objectiu de resseguir la cursa era en part saber exactament on trepitjaria en cada moment. 


Tocava això:

Setmana 5 (07/10/2013 –13/10/2013)

Quilometratge.

07/10/2013
08/10/2013
09/10/2013
10/10/2013
11/10/2013
12/10/2013
13/10/2013
----
15
----
10
----
----
26



Desnivell:

La primera sortida de 15km, pla.  
La segona, 10km amb 300  positius.
Resseguir la ruta de la Cursa de dalt a baix..




Entrenament 13 (8 d'octubre):El primer dia de la setmana va ser excel·lent. Vaig correr el tercer Repte Nabes. L'únic que no havia fet dels quatre existents. Desconeixia un tros del recorregut. Hi ha pocs participants i simplement volia evitar quedar marcat com l'últim. El recorregut puja per Sant Miquel pel camí clàssic i just en arribar a dalt et fa baixar com un animal  fins a mig camí de les mines del Nen Jesús, passar per la font del Borni i enllaçar amb el camí de pujada al castell des de Celrà per arribar de nou al cim de Sant Miquel. Acabes amb la baixada clàssica fins a Sant Daniel. El repte són 11km però com que tocaven 15 km,  vaig sortir des de Fontajau. Al final vaig evitar l'última plaça del rànquing, després de perdre uns quatre o cinc minuts buscant el camí per enllaçar la font del Borni amb el camí de Celrà.  En teoria aquell dia hauria tocat pla, però com que em notava fort havia decidit fer el Repte. I vaig acabar molt content i amb 500 metres de desnivell positiu més a les cames.

Entrenament 14 (10 d'octubre):El segon dia, vaig fer 10 km en pla pel carril bici. Com que el dia anterior tocava pla i havia fet desnivell, vaig decidir fer pla el dia que tocava desnivell. A mesura que passaven els metres em sentia cada cop més fort i ja al km 3 vaig decidir que els faria intentant baixar de 5 minuts cada km. Com una prova dels futurs deu km que em tocaran per la cursa del Carrer Nou. I així va ser. 10 km en 48m:18s i jo feliç com un gínjol. Per mi, ja està bé.


Entrenament 15 (13 d'octubre):Diumenge hi havia la gresca. No hi podia anar al matí perquè anava a veure nedar el meu germà a la Radikal Swim.  Per nassos tocava just ben dinat, encara amb regust a canalons i bolets i a ple sol. Hi anava amb en Jordi. Als deu primers km tot rutllava bé. Això sí, molta calor. La samarreta d'Intrèkkids va quedar empapada de seguida. Després de passar per Sant Miquel vam iniciar un descens picat fins a les mines del Nen Jesús. Allà van començar els problemes. Cap a on tirar? Amb els mòbils no encertàvem a veure-ho. Tiràvem per on anàvem intuïnt. Més o menys seguíem la ruta de la cursa. Més o menys o menys o més. Alguns cops se'ns acabava el camí. Cap aquí? Cap allà?  Pujàvem turons pels dret agafant-nos als troncs dels arbres. Per aquí ha d'anar la cursa? No ho crec. Un cop vam arribar a parar-nos més de deu minuts tot i que finalment vam localitzar el trencant que tocava. Jo estava ben desanimat amb tanta parada i tant de dubte. El meu ritme va baixar considerablement. L'aigua començava a escassejar i ja patir perquè el sol  s'anava amagant. Quan havíem d'arribar just a sota dels Àngels els ens vam adonar  que erem un km més avall, tot i que ja portàvem un km més del que tocava. Quedava poca estona de llum i vam decidir baixar cap a casa. Ens quedàvem sense fer la que haurà de ser la última pendent bèstia, el tram de les torres elèctriques dels Àngels. Jo enfonsat. Les vambes no semblaven les adients perquè a cada cop a terra em cruixien els tots óssos dels peu i la planta protestava. Hauré d'escollir-ne unes altres. En Jordi m'esperava i, fins i tot caminava, mentre jo, darrera, em dedicava a posar un peu davant de l'altra i poca cosa més. Pensaments de decepció i tristesa fins arribar al destí.  I dubtes per totes bandes. 25km i uns 1.100 metres de desnivell positiu van sortir. En més de quatre hores.

 Ara toca seguir.... I aquesta setmana arriba la cursa del Carrer nou i dues jornades de recuperació, que podria canviar en funció de com estigui de l'esforç de diumenge perquè al Carrer Nou, he de rendir sí o sí:


Setmana 6 (14/10/2013 – 20/10/2013) Setmana de simulació!!!!
Quilometratge.
14/10/2013
15/10/2013
16/10/2013
17/10/2013
18/10/2013
19/10/2013
20/10/2013
----
10
----
10
----
----
10
Desnivell.
Les dues primeres sortides, carril bici.
El diumenge cursa del carrer Nou.

dilluns, 7 d’octubre de 2013

15x3

Setmana tranquil·la amb tres sortides de 15 km cadascuna. Un impàs entre l'anterior (amb la sortida de 20 km del diumenge) i de la setmana que començarà, que acaba amb la simulació de la Cursa de Muntanya de Girona, de 26 km. He incomplert un xic el pla del darrer dia perquè vaig estirar una mica els km de la sortida expressament perquè notava que les cames no havien absorbit prou desnivell al llarg de la setmana. Al final de la primera setmana d'octubre, 45 quilometrets a les cames. Com a anècdota: tres sortides i tres vambes diferents. Em tocava això:



Setmana 4 (30/09/2013 – 06/10/2013)

Quilometratge.

30/09/2013
01/10/2013
02/10/2013
03/10/2013
04/10/2013
05/10/2013
06/10/2013
----
15
----
15
----
----
12

Desnivell.

La primera sortida de 15km, pla. La segona, un 500 positius.

La de 12km amb un desnivell no inferior a 300 metres positius.
Entrenament 10 (1 d'octubre): Quinze quilòmetres pel carril bici. De vegades va bé deixar les pendents. Potser per això no em vaig avorrir aquest cop. Vaig anar tirant a ritme no molt agressiu perquè encara notava els 20 km de dos dies enrera. Vaig anar fins a Llambilles passant per Quart i vaig tornar. Sense més secret. Va fer gràcia arribar al trenet que hi ha al carril-bici poc abans de Llambilles. Anant cap a la costa per la carretera de Sant Feliu sempre el veia i mai hi havia arribat. Havia esmorzat una hora abans i notava la llet rebotar per la panxa....  Vaig fer servir les Mizuno Wave Rider 16.
Entrenament 11 (3 d'octubre): Amb les cames més fresques va tocar tirar per amunt fins a tocar la casa de les Figues i després de girar a l'esquerra, cap a Sant Miquel pel Puig d'Estela, amb baixada per darrera fins a l'antiga terrera. Van sortir 15km amb uns 530 de desnivell positiu. Aquest cop, portava les Brooks Pure Grift2.


Entrenament 12 (6 d'octubre): Sortida dominical amb en Jordi. Tocava resseguir el primer tram de la Cursa. Els primers 8 km. I després tornar per on és pugués. Això volia dir seguir la riera de l'Onofre i superar la paret de 500 metres a un 20% de desnivell. Mig quilòmetre que en pla podries fer en uns dos minuts i que amb el pendet exagerat, firmes fer-lo en deu minuts. A dalt ens vam creuar amb l'Intrèkkid Josep, que també estava testejant l'itinerari de la Cursa. Una salutació ràpida i a seguir. Un tram de puja i baixa, una baixada llarga i des de Can Lliure fins a Sant Miquel, pujar sense parar. A dalt vam decidir estirar la sortida i no fer 12km si no 15. Vam enfilar per la pista que duu fins a Puig d'Estela i poc abans vam girar a la dreta. Enllaç amb el camí dels Àngels i avall que fa baixada. Un descens pedregós on han d'anar concentrat per no posar el peu en un lloc que et provoqui una regirada. 14,6 km amb un  D+ de 675m. Prou bé, tot i que analitzant el ritme.... una mica lent. Calçava les Saucony Jazz 14, que acumulen més de 860 km.
I ara ja, a pensar amb la setmana que comença... aquesta serà dura... 51 km  amb una sortida de 26 km, resseguint la ruta de la Cursa. A patir! 
Setmana 5 (07/10/2013 –13/10/2013)

Quilometratge.

07/10/2013
08/10/2013
09/10/2013
10/10/2013
11/10/2013
12/10/2013
13/10/2013
----
15
----
10
----
----
26

Desnivell.

La primera sortida de 15km, pla. 
La segona, 10km amb 300  positius.

Resseguir la ruta de la Cursa de dalt a baix..