dilluns, 12 d’agost del 2013

LES "PÀJARES"

Tornant de pujar el Mont Blanc (4.810 metres), el cim més alt dels Alps i de l'Europa de tota la vida, em creia Déu. Tenia al cap millorar posicions al rànquing en diversos Reptes Nabes. I més perquè dies abans havia fet la volta a l'Estany de Banyoles (6´2 km) en 28minuts i 18 segons acompanyat d'en Jordi. Impressionant com va apretar! Mai havia baixat de mitja hora. 
Havíem arribat de Chamonix dissabte a la nit. Ja al dilluns vaig provar el Repte número 2. Les cames em pesaven als cinc minuts i tot i que vaig pujar el corriol del Dipòsit, ja veia que anava lent. Un tros de baixada i just després del corriol embardissat em vaig mig marejar. Em visita "El tio del Mazo". Aquell individu greixós, barbut i brut que tens al cervell que et fot cop de garrot i et deixa sec. Sense forces. Un defalliment conegut popularment com a "pàjara" en l'esport. Portava en prou feines 5 km i 250 de D+ i vaig haver de tornar caminant a casa. No podia córrer un pas més. Després vaig veure que certament no hauria batut ni el meu millor registre de la ruta i que el GPS m'havia calculat malament el punt de sortida i per tant no hauria validat l'itinerari.

L'endemà dimarts vaig decidir veure si em trobava millor de la garrotada. Vaig fer 6 km pel carril bici. Tot correcte. Tot a lloc i a pensar en l'endemà on havia d'anar corrent fins al cim dels Àngels, a ensnyar la ruta a en Marc. Vam fer tot el recorregut, excepte el primer mig quilòmetre. Tota l'estona em vaig notar molt bé. sobretot a les pujades. Vaig arribar a dalt molt sencer en 1 hora i dos minuts. Bon temps i en Marc en forma i 7,8 km més smb 520 de D+. Les cames les tenia tant bé, que calia tornar a provar el Repte 2 d'Esports Nabes.

Dijous mateix hi vaig tornar. Vaig començar a ritme suau per no arribar cremat a la pujada del corriol del Dipòsit. El vaig ascendir molt ràpid. dos minuts millor que tres dies abans. Tot el trajecte vaig sentir-me còmode. al final va tocar apretar perquè veia que podia millorar el temps. Al final, em vaig quedar a set segons de la meva millor marca. Però content. "El tio del Mazo" semblava lluny i mirant per segments, sembla com si el GPS m'hagués fet una jugada i en realitat sí que hagués batut la meva marca. Tocarà repetir-ho més endavant. Al final, 8 km amb 310 de D+.

Estant de vacances, divendres i dissabte vaig tenir temptacions però no vaig sortir. Diumenge sí. Volia provar de millorar el meu temps del Repte Nabes 4. més bèstia que el Repte 2. Després de pujar a Torre Gironella i baixar pel Calvari i la Muntanya de la O, vaig començar el tram que coincideix amb la pujada dels Àngels. Feia una calor de mil dimonis. La pujada semblava una rampa molt més pronunciada del que era. Vaig notar altre cop "el tio del mazo" darrera meu. Un pipí que apretava ja des d'abans de començar i mitja volta. Cap a casa amb la cua entre cames, a ritme lent tot i ser baixada i amb la segona "pàjara" en pocs dies. El tram del Cul del món fins a la Muralla ha quedat registrat com el més lent de la meva trajectòria. Només vaig fer 6,3 km i 220 de D+. Per cert, del nou el GPS havia fallat al localitzar-me el punt de sortida. No m'hauria validat el temps de la ruta sencera!

Caldrà sortir només a divertir-se sense voler millorar temps?