dijous, 11 d’abril del 2013

ELS ECOSISTEMES

Alzinars, rouredes, pinedes, boscos de ribera, el Galligants, la font d'en Fita, la font dels Lleons, la font d'en Faust... Tot està just al darrera del Pirulí i es pot descobrir corrent per la ruta dels Ecosistemes. N'hi ha diverses, ben enumerades. 

Jo vaig trobar-m'hi, dimecres al matí, després d'enfilar-me al Pirulí, baixant pels Polvorins i connectant amb la zona de la Font dels Lleons. Allà ben bé no sabia quina intenció ni per on passar a banda d'acumular quilòmetres. Vaig agafar un camí que no parava de pujar i pujar. Diferents cartells anaven indicant les espècies de vegetació que m'envoltaven en el meu esforç. Oxigen pur per omplir els pulmons a tocar de casa. Seguia pujant i pujant sense destí. 


No sabia si buscar un trencant cap a l'esquerra per intentar arribar a Sant Miquel. Després d'un intent fallit per anar cap al Castell (la vegetació em va tallar el camí), vaig optar per tornar a la ruta anterior on, per cert, ja divisava el possible punt d'inflexió en el desnivell. I efectivament. Un cop a dalt va tocar baixar. Continuava doncs, una ruta circular amb cartells informatius fins que, de nou, vaig arribar a la Font dels Lleons. Enlloc de buscar el Pirulí vaig seguir cap al restaurant el Cul del Món i vaig enfilar-me primer fins a la Muralla i després per Torre Gironella, el camí del Calvari, els Polvorins i el Pirulí. Al final, vaig sumar 16,8 quilòmetres, amb 600 de desnivell positiu acumulat. I el millor de tot, acabar amb una sensació d'haver pogut fer més, però que el temps no ho permetia. I és que la feina mana.

Era el segon dia de la setmana que entrenava. El dilluns hi havia anat més relaxadament perquè el dia abans havia pujat a Sant Patllari, a tocar de l'Estany de Banyoles. Vaig fer un tram de carril- bici i la pujada del Bon Pastor. Des del camp del Girona FC vaig anar a dalt del campus de Montilivi de la UdG per connectar de nou amb el carril- bici passant pel Parc Científic. Van ser 7,5 quilòmetres i 150 de desnivell positiu. Per estirar les cames i sumar entrenament, va ser molt útil.